• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична скринька

методична робота

Основна мета:

- підвищення продуктивності праці педагогічних працівників;

- активізація навчально-методичної діяльності педагогів;

- безперервна освіта.

Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:

- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;

- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;

- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя.

У навчальному році – методична робота школи-інтернату буде спрямована на реалізацію проблемної теми: «Впровадження інновацій в систему роботи школи як засіб розвитку особистості соціально-психологічної реабілітації і трудової адаптації учнів з вадами розумового розвитку».

Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання:

- діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;

- наукова підготовка;

- методичний рівень;

- оволодіння інноваційними формами та методами навчання;

- знання вікових та психологічних особливостей учнів;

- оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності.

З метою удосконалення особистістю орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, такі форми методичної роботи:

Колективні форми роботи:

- педагогічні ради;

- методичні об¢єднання класних керівників;

- психолого-педагогічні семінари;

- методичні оперативні наради;

Групові форми роботи:

- методичні об¢єднання;

- творчі групи;

- семінари-практикуми

Індивідуальні форми роботи:

- стажування;

- методичні консультації;

- співбесіди;

- наставництво;

- аналіз уроків;

- творчі звіти;

- самоосвіта вчителів.

Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи-інтернату, організувати роботу в таких напрямках:

організаційно-педагогічні заходи:

- педагогічні ради;

- практичні між предметні семінари;

- науково-практична конференція;

навчально-педагогічна та методична діяльність:

- робота методичної ради;

- система роботи методичних об’єднань;

- робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;

- атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.

Робота психологічної служби

Система діяльності психологічної служби школи-інтернату №55 для дітей з вадами розумового розвитку організується з урахуванням можливостей і резервів вихованців на кожному віковому етапі.

1. Зміст діяльності ПС у початковій школі.

• Вивчення психологічної готовності дитини до навчання у школі;

• визначення рівня інтелектуального розвитку дитини та зони найближчого розвитку її психіки;

• забезпечення відповідності вимог навчальної діяльності з психофізичними можливостями молодших школярів;

• формування пізнавальних інтересів і розвиток пізнавальних можливостей вихованців;

• створення умов для забезпечення ефективної життєдіяльності вихованців;

• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень психічному і особистісному розвиткові вихованців.

2. Зміст діяльності ПС у середній школі.

• Вивчення рівня адаптивності / дезадаптивності вихованців;

• вивчення інтелектуального та особистісного розвитку дітей;

• вивчення емоційного ставлення до себе, до школи, до однокласників, до педагогів, між особистісних стосунків;

• вивчення рівня тривожності, самооцінки, рівня домагань вихованців;

• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень; профілактика паління, алкоголізму, наркоманії, злочинності серед неповнолітніх, нерозбірливої сексуальної поведінки;

• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.

3. Зміст діяльності ПС у старшій школі.

• Створення умов для формування психічно зрілої особистості, як основи для подальшого життєвого та професійного самовизначення;

• проведення профорієнтаційної роботи з вихованцями;

• профілактика різних видів маній та нерозбірливої сексуальної поведінки;

• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;

• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.

4. Зміст діяльності ПС з педагогічним колективом.

• Підвищити психологічну компетентність педагогів по проблемі спілкування та взаєморозуміння;

• покращити рівень психологічних знань серед педагогічного колективу;

• скоординувати дії педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.

Для успішної участі в програмі соціалізації учнів з вадами психічного розвитку, практичному психологу потрібно самовдосконалення і професійне зростання, щоб реалізувати поставлені задачі.

Організаційно-методична робота
1 Планування роботи на рік, погодження планів. Серпень Пугачова В.В.
2 Планування роботи на місяць. Щомісяця Пугачова В.В.
3 Оновлення банку психологічного інструментарію, методичних матеріалів та літератури. Протягом року Пугачова В.В.
4 Складання статистичного та якісного звітів за 1 семестр Грудень Пугачова В.В.
5 Складання статистичного та якісного звітів за навчальний рік Травень Пугачова В.В.
6 Оформлення належної документації Протягом року Пугачова В.В.
7 Оновлення та ведення карток індивідуального соціально-психологічного супроводу учнів та облікових карток учнів. Протягом року Пугачова В.В.
8 Складання плану роботи на навчальний рік Червень Пугачова В.В.
9 Узагальнення власного досвіду роботи Протягом року Пугачова В.В.
10 Підготовка до проведення діагно-стичної, корекційно-розвивальної, просвітницкої роботи. Протягом року Пугачова В.В.

- педагогічні ради;

- практичні між предметні семінари;

- науково-практична конференція;

навчально-педагогічна та методична діяльність:

- робота методичної ради;

- система роботи методичних об’єднань;

- робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;

- атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.

Кiлькiсть переглядiв: 611

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.