- підвищення продуктивності праці педагогічних працівників;
- активізація навчально-методичної діяльності педагогів;
- безперервна освіта.
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя.
У навчальному році – методична робота школи-інтернату буде спрямована на реалізацію проблемної теми: «Впровадження інновацій в систему роботи школи як засіб розвитку особистості соціально-психологічної реабілітації і трудової адаптації учнів з вадами розумового розвитку».
Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання:
- діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
- наукова підготовка;
- методичний рівень;
- оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
- знання вікових та психологічних особливостей учнів;
- оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності.
З метою удосконалення особистістю орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, такі форми методичної роботи:
- педагогічні ради;
- методичні об¢єднання класних керівників;
- психолого-педагогічні семінари;
- методичні оперативні наради;
- методичні об¢єднання;
- творчі групи;
- семінари-практикуми
- стажування;
- методичні консультації;
- співбесіди;
- наставництво;
- аналіз уроків;
- творчі звіти;
- самоосвіта вчителів.
Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи-інтернату, організувати роботу в таких напрямках:
- педагогічні ради;
- практичні між предметні семінари;
- науково-практична конференція;
- робота методичної ради;
- система роботи методичних об’єднань;
- робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
- атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.
Система діяльності психологічної служби школи-інтернату №55 для дітей з вадами розумового розвитку організується з урахуванням можливостей і резервів вихованців на кожному віковому етапі.
1. Зміст діяльності ПС у початковій школі.
• Вивчення психологічної готовності дитини до навчання у школі;
• визначення рівня інтелектуального розвитку дитини та зони найближчого розвитку її психіки;
• забезпечення відповідності вимог навчальної діяльності з психофізичними можливостями молодших школярів;
• формування пізнавальних інтересів і розвиток пізнавальних можливостей вихованців;
• створення умов для забезпечення ефективної життєдіяльності вихованців;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень психічному і особистісному розвиткові вихованців.
2. Зміст діяльності ПС у середній школі.
• Вивчення рівня адаптивності / дезадаптивності вихованців;
• вивчення інтелектуального та особистісного розвитку дітей;
• вивчення емоційного ставлення до себе, до школи, до однокласників, до педагогів, між особистісних стосунків;
• вивчення рівня тривожності, самооцінки, рівня домагань вихованців;
• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень; профілактика паління, алкоголізму, наркоманії, злочинності серед неповнолітніх, нерозбірливої сексуальної поведінки;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
3. Зміст діяльності ПС у старшій школі.
• Створення умов для формування психічно зрілої особистості, як основи для подальшого життєвого та професійного самовизначення;
• проведення профорієнтаційної роботи з вихованцями;
• профілактика різних видів маній та нерозбірливої сексуальної поведінки;
• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
4. Зміст діяльності ПС з педагогічним колективом.
• Підвищити психологічну компетентність педагогів по проблемі спілкування та взаєморозуміння;
• покращити рівень психологічних знань серед педагогічного колективу;
• скоординувати дії педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
Для успішної участі в програмі соціалізації учнів з вадами психічного розвитку, практичному психологу потрібно самовдосконалення і професійне зростання, щоб реалізувати поставлені задачі.
Організаційно-методична робота | |||
1 | Планування роботи на рік, погодження планів. | Серпень | Пугачова В.В. |
2 | Планування роботи на місяць. | Щомісяця | Пугачова В.В. |
3 | Оновлення банку психологічного інструментарію, методичних матеріалів та літератури. | Протягом року | Пугачова В.В. |
4 | Складання статистичного та якісного звітів за 1 семестр | Грудень | Пугачова В.В. |
5 | Складання статистичного та якісного звітів за навчальний рік | Травень | Пугачова В.В. |
6 | Оформлення належної документації | Протягом року | Пугачова В.В. |
7 | Оновлення та ведення карток індивідуального соціально-психологічного супроводу учнів та облікових карток учнів. | Протягом року | Пугачова В.В. |
8 | Складання плану роботи на навчальний рік | Червень | Пугачова В.В. |
9 | Узагальнення власного досвіду роботи | Протягом року | Пугачова В.В. |
10 | Підготовка до проведення діагно-стичної, корекційно-розвивальної, просвітницкої роботи. | Протягом року | Пугачова В.В. |
- педагогічні ради;
- практичні між предметні семінари;
- науково-практична конференція;
навчально-педагогічна та методична діяльність:
- робота методичної ради;
- система роботи методичних об’єднань;
- робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
- атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.